تدوین تاریخ شفاهی پست یزد


31 تیر 1394


مدیر کل پست استان یزد اعلام کرد که تاریخ شفاهی پست استان توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان تدوین می‌شود. مسعود دهقان ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان، در آینده نزدیک مصاحبه با پیشکسوتان و تدوین تاریخ شفاهی پست یزد انجام می‌شود. محمدرضا ملک‌ثابت، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان نیز گفت: «قدمت بیشتر اداره پست در بین دستگاه‌های اجرایی استان یزد، محبوبیت پستچی‌ها در بین مردم، تدوین کتاب اسناد تاریخی پست و تلگراف و تلفن توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی، تجلیل و قدرشناسی از پیشکسوتان پست، ماندگار شدن خاطرات و تجربیات مدیران و کارکنان برجسته و جذابیت زیبایی‌های پست برای آیندگان و استناد آیندگان در پژوهش‌ها و نویسندگان در آثار اجتماعی و تاریخی از جمله اهداف این سازمان برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در تدوین تاریخ شفاهی پست بوده است.»



 
تعداد بازدید: 3947


نظر شما

 
نام:
ایمیل:
نظر:
 
پاسخ کارشناسان به سؤالات تاریخ شفاهی

100 سؤال/11

تاریخ شفاهی «استانداردپذیر» است، اما «قالب‌پذیرِ خشک» نیست. این دو تفاوتی ظریف دارند و بسیاری از دعواهای روش‌شناختی تاریخ شفاهی دقیقاً از همین‌جا آغاز می‌شود. تاریخ شفاهی از جنس «روایت انسانی» است؛ مادۀ خامش حافظه، تجربه زیسته، احساس، سکوت، مکث و حتی خطاست. اگر آن را مثل تاریخ رسمی یا مقاله دانشگاهی در قالب‌های صلب فرو ببریم، جانش را می‌گیریم؛ و اگر بگوییم چون انسانی است، قاعده‌ای ندارد، به خاطره‌نویسی بی‌ضابطه می‌رسیم.