دوازدهمین همایش در پیش است

مروری بر کتاب‌های مقالات همایش‌ تاریخ شفاهی ایران

به‌کوشش: ملیحه کمال‌الدین

22 آبان 1398


سایت تاریخ شفاهی ایران ـ دوازدهمین همایش تاریخ شفاهی ایران در پیش است. این همایش با موضوع «تاریخ شفاهی صنعت، مهندسی و پشتیبانی دفاع مقدس» سه‌شنبه 28 آبان 1398 در تالار صائب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

برای مخاطبان و علاقه‌مندانی که این خبر را شنیده یا خوانده‌اند، طبیعی است که مایل باشند درباره برنامه‌های پیشین این همایش اطلاعاتی داشته باشند. سایت تاریخ شفاهی ایران بر این اساس تلاش دارد تا زمان برگزاری دوازدهمین همایش تاریخ شفاهی ایران که مهم‌ترین برنامه با این موضوع و در این زمینه در کشور است، چنین اطلاعاتی را ارائه کند. در این نوبت، از کتاب‌های شامل مقالات همایش‌های قبلی که تاکنون (1398) منتشر شده‌اند، یاد شده است.

کتاب «مصاحبه در تاریخ شفاهی: مجموعه مقالات چهارمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی(6 و 7 اسفند 1386)» به اهتمام واحد تاریخ شفاهی مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگ و ادب پایداری تدوین و توسط انتشارات سوره مهر، سال 1387 در 513 صفحه به چاپ نخست رسید. این کتاب در سال 1394 به چاپ دوم رسیده است.

کتاب «روش‌شناسی و موضوع‌یابی مطالعات شهری در تاریخ شفاهی ایران: مجموعه مقالات پنجمین همایش تاریخ شفاهی ایران (پانزدهم اسفند 1387)» به کوشش ابوالفضل حسن‌آبادی تدوین و در 221 صفحه، توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سال 1390 به چاپ اول رسیده است.

کتاب «تاریخ شفاهی دفاع مقدس: مجموعه مقاله‌های همایش ملی تاریخ شفاهی با محوریت دفاع مقدس» که به کوشش غلامرضا عزیزی تدوین شد و توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در سال 1390 به چاپ نخست رسید، هم مجموعه مقاله‌های ششمین همایش تاریخ شفاهی ـ که 19 آبان 1388 برگزار شد ـ محسوب می‌شود و هم مجموعه مقاله‌های همایشی که با محوریت تاریخ شفاهی دفاع مقدس در هفتم مهر 1389 برگزار شد. این کتاب 580 صفحه دارد.

کتاب «تدوین در تاریخ شفاهی: مجموعه مقالات هفتمین و هشتمین همایش تاریخ شفاهی ایران: همایش هفتم (تهران، کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، 11 بهمن 1390)؛ همایش هشتم (اصفهان، دانشگاه اصفهان، 3 اردیبهشت 1392)» به کوشش علی ططری تدوین و توسط کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، سال 1396 در 272 صفحه به چاپ نخست رسید.

کتاب «مجموعه مقالات تاریخ شفاهی ایثار و شهادت: نهمین نشست تخصصی و کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی؛ اسفند 1392» به اهتمام مرکز اسناد ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران و انجمن تاریخ شفاهی ایران تدوین و در 938 صفحه از سوی معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نشر شاهد در سال 1393 منتشر شد.

کتاب «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی: مجموعه مقالات دهمین نشست تاریخ شفاهی ایران» پاییز 1398 از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در 532 صفحه به چاپ نخست رسید.



 
تعداد بازدید: 4845



http://oral-history.ir/?page=post&id=8890