مصاحبههای جمعی چه چیزی درباره خاطره جمعی به ما میآموزند؟
ترجمه: مهدی سلیمانی
26 مرداد 1395
مجله تاریخ شفاهی[1]، نشریه رسمی انجمن تاریخ شفاهی آمریکاست و در حوزه مطالعات و پژوهشهای تاریخ شفاهی، آخرین تحقیقات، آثار مکتوب، فیلمها و مستندهای متکی بر تاریخ شفاهی را ارایه میکند. برای آگاهی از چند و چون فعالیت این نشریه و نحوه استفاده از مقالات میتوانید به مقالهای که پیشتر در همین وبسایت با عنوان «شماره زمستان و بهار مجله تاریخ شفاهی منتشر شد» درج شده، مراجعه کنید.
نخستین بخش از چکیده مقالات شماره دوم از جلد چهل و دوم مجله تاریخ شفاهی ویژه تابستان و پاییز 2015 به شرح زیر است:
فهرست مطالب
مقدمه سردبیر، استفانی گیلمور[2]
گردا لرنر[3]، مورخ فقید زنان نوشت: «همه انسانها، در عمل مورخ هستند. همچنان که زندگی میکنیم، داستانهایمان را تعریف میکنیم. این کار، به اندازه نفس کشیدن طبیعی است.» اما من درحالی که این مقدمه سردبیر را مینویسم، به این امر واقفم که تعر یف کردن داستانهایمان اغلب میتواند فعالیتی تفریحی باشد. امروز، 18 ژوئن 2015 از خواب بیدار شدم تا این نوشته را تمام کنم. اما فهمیدم که 9 سیاهپوست در کلیسای تاریخی امانوئل ای.ام.ئی[4] واقع در چارلستون کارولینای جنوبی[5]، در حالی که مشغول عبادت چهارشنبه شب بودند به قتل رسیدهاند. این خبر درکنار موارد بسیاری از خشونت پلیس قرار میگیرد؛ از شیکاگو تا بالتیمور و فرگوسن. هم اکنون، مردم هائیتی از جمهوری دومنیکن اخراج میشوند. در ماه آوریل، زلزله هولناکی در نپال رخ داد که هشت هزار کشته و بیش از سه برابر این مقدار زخمی برجا گذاشت. حتی بیش از این مقدار بیخانمان و نیازمند به خدمات اولیه هستند و... ترانژادی کلمهای است که مردم درباره آن بحث میکنند، آن هم به طرز ستیزه جویانهای، خصوصا درباره راشل دولزال[6]، زنی که خود را آفریقایی-آمریکایی معرفی میکرد. او با این کار معنای کلمه را از به سرپرستی پذیرفتن بچههایی که نژادشان با نژاد والدین متفاوت است تغییر داد. مردم کوچکترین فرصتی برای تعریف کردن داستانهایشان ندارند. به همین دلیل است که تاریخ شفاهی... [ادامه مطلب]
مقالات
- قدرت، سیاست و نمایش اشتیاقها در کت ریور[7]
سوزان بلکبرد[8] دارای مدرک دکترا از دانشگاه کیپ تاون است و در دپارتمان مطالعات انگلیسی و تاریخی درس داده است. او در نشریههایی مانند مجله نظامی آفریقای جنوبی (2009)[9] و مجله تاریخی آفریقای جنوبی (2011)[10] و مجله پژوهشهای نسل کشی (2015)[11] مقالاتی به چاپ رسانده است. همچنین رمان سه گانه او. یو. پی. (2006)، اثری درباره مهاجران آلمانی در آفریقای جنوبی بین سالهای 1857 تا 1858 در سال 2009، و رمانی براساس مبارزات علیه آپارتاید در سال 2011 با اسم مستعار اس.آی. برادریک[12] از او چاپ شدند. او هم اکنون در حال نوشتن کتابی درباره کت ریور است. رایانامه او: siblackbeard@gmail.com
چکیده: این نوشته بررسی میکند که چگونه یک سفر- مصاحبه همراه با نواده یکی از ساکنان محله بستارد[13] که در حدود سال 1829-1830 در منطقه مسکونی کت ریور[14] در کیپ شرقی در آفریقای جنوبی ساکن شد، میتواند بینشی درباره پدیدههای تاریخی از قبیل سلب مالکیت یک نسل و مقاومت آنها ارائه کند؛ و همچنین درباره مسائل روز، چرا که مصاحبهشونده و مردمش، ممکن است دوباره سرزمینهایشان را به دلیل توزیعهای مجدد زمین که هم اکنون در حال اجراست، از دست بدهند.
- ما در حال سوختنیم: تاریخ شفاهی و محافظت، گرامیداشت و نوزایی مکانهای تاریخی جنبش حقوق مدنی در میسیسیپی
جسیکا تیلور[15] دانشجوی رشته دکتری و برنامهریز برنامه تاریخ شفاهی ساموئل پروکتر دانشگاه فلوریدا[16] است. او همچنین رنجر فصلی پارک ملی نظامی گیلفورد کرتهاوس[17] نیز هست. رایانامه او: jxtayl@email.wm.edu
چکیده: این مقاله تجربه من در مستندسازی اماکن تاریخی دلتای میسیسیپی به عنوان بخشی از تحقیقات عملی برنامه تاریخ شفاهی ساموئل پروکتر را در زمان سفرم به میسیسیپی نشان میدهد. همچنین مکالمات دانشجویان کالج و فعالان حقوق مدنی، نبرد اندوهآور آنها برای نگهداری و یادآوری جنبش در پنجاهمین سالگرد لایحه حقوق مدنی سال 1964 را آشکار میکند. نبرد برای روح جنبش حقوق مدنی، که با کهنه شدن ساختمانهای آن دوران تجلی یافته، به نوعی بسط آن جنبش است. آنها تاریخنگاران شفاهیکار را فرا میخوانند تا معانی این ساختمانها را ثبت و بازگو و به ما عرضهکنند.
- در تاریخ شفاهی: اردوگاههای کارگری مهاجران رابس تاون[18]، در ورای دوران فدرال
- کریستین رایزن رابینز[19]، استادیار مردمشناسی دانشگاه ای. اند ام. تگزاس در کینگزویل[20] است. دکترایش را در رشته مردمشناسی از دانشگاه براون[21] گرفت و تحقیقاتی با تمرکز روی میراث، خاطره، نژاد و قابلیت حرکت از منظر باستانشناسی و مردمشناسی تاریخی انجام داده است. آثار او در نشریاتی چون، علوم انسانی میانرشتهای[22]، رهبری[23]، رسانه فرهنگی اساسی[24] و مورخ عمومی [25] به چاپ رسیده است. رایانامه او: christine.robbins@tamuk.edu
- مارک و. رابینز[26] دانشیار کالج دل مار[27] است. دارای مدرک دکتری در رشته تاریخ از دانشگاه براون[28] و علایق اصلی تحقیقاتی او شامل تاریخ کارگری ایالات متحده، طبقه متوسط ایالات متحده، فعالان حقوق مصرفکننده، تاریخ شفاهی و خاطرهنگاری است. برای نشریاتی چون تاریخ کارگری[29]، مورخ عمومی[30] و نشریه تاریخ ماساچوست[31] مقاله نوشته است. رایانامه او: mrobbins1@delmar.edu
چکیده: این مقاله گردش فضایی (موقعیتی)[32] پژوهشهای آکادمیک تاریخی را در تحقیقات تاریخ شفاهی به کار میبرد و تحلیلی با محوریت اماکن تاریخی و جغرافیا برای بررسی تجربه و خاطرات افرادی عرضه میکند که در اردوگاه کارگری مزرعه مهاجران در جنوب تگزاس زندگی کردهاند. این اردوگاه توسط اداره امنیت مزارع یا به اختصار اف. اس. ای.[33] که در دوران نیو دیل[34] ایجاد شده بود، به عنوان یکی از اردوگاههای کارگری در تگزاس تأسیس شد. اردوگاه کارگری رابس تاون به مدت هشت سال توسط دولت فدرال اداره شد اما بعد از آن و به مدت 66 سال تبدیل به اردوگاه کارگری مهاجران، فراریان از توفان، طرح ایجاد مسکن برای غیر مهاجران، و پارک ملی شد که توسط روستائیان اداره میشود. رویکرد ما به این موضوع از منظر جغرافیای زندگینامهنویسی[35] است و بر تجربیات افراد در یک مکان در چند نسل، و استفاده از اردوگاه کارگری رابستاون به عنوان ابزار خاطره تمرکز داریم. احساسات و خاطرات مربوط میتواند تاریخهای گستردهتری که فراتر از آن منطقه میروند را همساز سازد. با این کار، این مقاله از آثار تحقیقاتی که بیشتر اردوگاههای اف. اس. ای. را فقط در زمانی که تحت کنترل دولت فدرال بودند بررسی میکنند، فراتر میرود، و همچنین این نکته را بررسی میکند که چگونه تاریخ شفاهی میتواند روابط فضایی (موقعیتی) را در خاطره مردم ضبط کند، و امید دارد این اماکن تاریخی پیچیده و حتی ناموزون توضیح داده شوند.
- به یاد آوردن بِلااِناوُن[36]: مصاحبههای دسته جمعی چه چیزی در مورد «خاطره جمعی» به ما میآموزند؟
بتان کوپلند[37] در دانشگاه ویکتوریای ولینگتون در نیوزیلند[38] تدریس میکند. او مدرک دکترای خود را از دانشگاه اکستر[39] بریتانیا اخذ کرد. همچنین موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه براون[40] نیز شد. فصل مشترک تاریخ شفاهی و تاریخ عمومی از جمله موضوعات مورد علاقه او برای پژوهش محسوب میشود. رساله او در این زمینه، انتقال پساصنعتی به میراث دو گروه معدنچیان در ولز[41] و کورنوال[42] برای ارزشگذاری مجدد بین میراث و خاطره است. رایانامه او: Bethan.Coupland@vuw.ac.nz
چکیده: طبیعت رابطه بین خاطره فردی و جمعی، از جمله موضوعات مورد بحث در تاریخ شفاهی است. این مقاله بیان میکند که مصاحبههای تاریخ شفاهی جمعی، علیرغم چالشهایشان با حوزههای روششناسی و تفسیر، میتوانند فرآیند یادآوری را که در فاصله بین روایت فردی و روایت فرهنگی با مصرف همگانی رخ میدهد، با جزییات و چندلایگی بیشتر آشکار کنند. این مقاله به طور مشخص به مصاحبهای با هفت معدنچی سابق در موزه- معدن زغال سنگ بیگ پیت[43] واقع در ساوت ولز[44] میپردازد. این مقاله همچنین به مضامینی چون جنسیت، دوران پساصنعتی، هویت گروهی و قدرت به تصویر درآوردن راههای متعددی که از طریق آنها خاطرات در گروههای اجتماعی ساخته و مورد بحث قرار میگیرند، میپردازد.
- بعد از آنکه مصاحبه تمام شود: خارج ساختن تاریخهای شفاهی از آرشیوها و انتشار آنها
لیندا شوپس [45] هماکنون ویراستار و مشاور توسعه در تاریخ شفاهی و تاریخ عمومی است. او از سال 2001 تا 2013 به عنوان یکی از سردبیران مجموعه تاریخ شفاهی پالگریو مک میلان[46] فعالیت کرد و یکی از تدوینگران کتاب تاریخ شفاهی و خاطرات عمومی [47](2008) است. همچنین او در برنامه ثبات فرهنگی[48] در کالج گوچر[49] در بخش آموزش از راه دور، برای دانشجویان کارشناسی ارشد، تاریخ شفاهی تدریس میکند.
چکیده: این مقاله، در ادامه مقاله دیگری از همین نویسنده در شماره 2 جلد 41 مجله تاریخ شفاهی[50]، معتقد است لازم نیست تاریخ شفاهی با آرشیو مصاحبهای که از آن استفاده کرده است، تمام بشود، چرا که مصاحبهها در زندگی اجتماعی امروز ما میتوانند بسیار ارزشمند باشند. توجه این مقاله روی موضوعات اخلاقی مرتبط با نوع خاصی از انتقال مصاحبه به سطح عمومی جامعه، یعنی انتشار آن متمرکز است.
روش تدریس
- پخش برنامه: روش آموزش مستندهای رادیویی که توسط دانشآموزان تهیه شدهاند
- آیشواریا گاتام[51] دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه ایلینویز و از فارغالتحصیل دبیرستان وابسته به همین دانشگاه در سال 2012 است. او از سال 2007 تا سال 2012 در طرحهای تاریخ شفاهی این دبیرستان به عنوان کارآموز در دو طرح و نیز به عنوان تهیهکننده مستند رادیویی «فراتر از باسمهکاری: ضد فرهنگ در شمپین- اوربانا از 1965 تا 1975»[52] همکاری داشته است. رایانامه او: gautam2@illinois.edu
- جنت ه. مورفورد[53] معلم اجرایی[54] گروه مطالعات اجتماعی دبیرستان وابسته به دانشگاه ایلینویز است و پشتیبانی علمی طرحهای تاریخ شفاهی این دبیرستان را از سال 2006 بر عهده دارد. کارشناسی خود را از کالج بیتس[55] اخذ کرده و علاوه بر آن چندین مدرک کارشناسی دیگر نیز از فرانسه دارد. کارشناسی ارشد و دکتری خود را در رشته مردمشناسی از دانشگاه شیکاگو دریافت کرده است. رایانامه او: jmorford@illinois.edu
- سارا جوی یوکی[56] دانشجوی کارشناسی دانشگاه هیوستون و فارغالتحصیل دبیرستان وابسته به دانشگاه ایلینویز در سال 2012 است. او از سال 2007 تا سال 2012 در طرحهای تاریخ شفاهی این دبیرستان به عنوان کارآموز در دو طرح و نیز به عنوان تهیهکننده مستند رادیویی «فراتر از باسمهکاری: ضد فرهنگ در شمپین- اوربانا از 1965 تا 1975» همکاری داشته است. رایانامه او: sjyockey@uh.edu
چکیده: در دبیرستان وابسته به دانشگاه ایلینویز در شهر اوربانای این ایالت، دانشآموزان با اجرای یک طرح دستهجمعی فشرده تاریخ شفاهی که در دنیای واقعی کاربرد و واقعاً با گذشته ارتباط دارد، دوره دروس عمومی تاریخ را آغاز کردند. این طرح از دو سطح تشکیل شده است. در یک سطح، دانشآموزان پایه هشتم در این مدرسه که دارای پنج دوره است و به طور رسمی آنها را پیش دانشگاهی[57] مینامند، هدایت تحقیقات اولیه را بر عهده داشتند و مواد خام را جمعآوری کردند. آنها در کلاسهای مطالعات اجتماعی، پیش زمینههای تاریخی را مورد بررسی قرار دادند و با کار گروهی، اجرا و ضبط مصاحبههای تاریخ شفاهی با افراد جامعه در شبکههای رادیوی عمومی محلی را انجام دادند، سپس فایلهای صوتی را پیاده کرده و پردازش آنها را از طریق نوشتن انجام دادند. در سطح دیگر، گروهی از دانشآموزان پایه نهم تا دوازدهم که با عنوان «کارآموزان»[58] شناخته میشوند، در گروههای مشخص دستهبندی شدند تا کارهای پایه همچون انتخاب موضوع، یافتن مصاحبهشوندگان، پردازش اطلاعات خام و تولید یک مستند یک ساعته با کیفیت حرفهای که توسط رادیوهای عمومی محلی پخش شود را به انجام رساندند. از طریق این ساختار دو سطحی است که طرح تاریخ شفاهی این دبیرستان میتواند برای دانشآموزان سطوح مختلف تواناییها و مهارتهای ارزشمند را ایجاد و آنها را تشویقکند خود را به درستی با مواد اولیه این کار درگیر کرده و حس کنند مالک کار خود هستند. علاوه برآن، این روش برای انجام تاریخ شفاهی، ریشه در همکاری بین یک شبکه رادیویی عمومی و مزایای مستندهای رادیویی کوتاه و بلند به عنوان روشهای تدریس به دانشآموزان برای خلق روایتهای تاریخی مقدماتی متکی بر منابع دارد. پخش برنامههای تاریخ شفاهی که توسط دانشآموزان تولید شدهاند از طریق رادیوی عمومی، نه تنها باعث بهرهوری کسانی میشود که مستقیماً با آن درگیر هستند، بلکه روی شنوندگان در جامعهای گستردهتر نیز تأثیر میگذارد.
- فهرستسازی به مثابه انجام تاریخ شفاهی: استفاده از «همسانساز فرادادههای تاریخ شفاهی[59]» برای «نوشتن تاریخ» در کلاس درس نوشتن
- داگلاس ای. بوید[60] مدیر مرکز تاریخ شفاهی لوئیس بی. نان[61] در کتابخانههای دانشگاه کنتاکی[62] است. او یکی از مؤلفان کتاب تاریخ شفاهی و علوم انسانی دیجیتال: صدا، دسترسی و تعهد[63] است و رهبری برنامه تاریخ شفاهی درعصر دیجیتال[64] را نیز برعهده داشت. وی همچنین طراح و خالق «همسانساز فرادادههای تاریخ شفاهی» است. رایانامه او: doug.boyd@uky.edu
2- جنیس و. فرهایمر[65] استادیار نویسندگی، فن بیان و مطالعات دیجیتال و رئیس مرکز مطالعات یهودی دانشگاه کنتاکی است. کتاب وارد شدن به صهیون: هتصادهاریشون، یهودیان سیاهپوست و بازسازی هویت یهودی (2014)[66] را نوشته است و یکی از مؤلفان کتاب فن بیان یهودی: تاریخ، نظریه و عمل[67] است. با همکاری جی.تی والدمن[68]، نویسنده و تصویرگر، مشغول تحقیق و نوشتن یک رمان مصور تاریخی با عنوان روح انتخاب شده آمریکا[69] شد. این رمان بر اساس تاریخهای شفاهی، جزییات تاثیر یهودیان روی صنعت نوشیدنیهای بوربون کنتاکی را نشان میدهد. او هم اکنون درکنار همکار پژوهشگرش، بث ل. گلدستاین[70]، برای بنیاد میراث یهود یا طرح تاریخ شفاهی یهودیان کنتاکی، که هدف آن تهیه مخزنی برای تاریخهای شفاهی یهودیان این ایالت است، تاریخ شفاهی جمعآوری میکند. رایانامه او: jfernheimer@uky.edu
3- راشل دیکسون[71]، دانشجوی سال آخر دانشگاه کنتاکی است که در سه رشته انگلیسی، اسپانیایی و «نویسندگی، فن بیان و مطالعات دیجیتال» تحصیل میکند. متولد لکسینکتون[72] و علاقهمند به داستانهای متنوعی که در مورد کنتاکی وجود دارد و همچنین روشهای حفظ آنها برای نسلهای آینده است. قصد دارد پس از پایان مقطع کارشناسی، در رشته فن بیان و نویسندگی ادامه تحصیل دهد. رایانامه او: rachel.dixon1@uky.edu
چکیده: این مقاله یک مطالعه موردی، درباره همکاری اخیر مرکز تاریخ شفاهی لوئیس بی. نان در کتابخانههای دانشگاه کنتاکی و یک استاد این دانشگاه برای استفاده از همسانساز فرادادههای تاریخ شفاهی است؛ یک برنامه کاربردی رایانهای[73] منبع باز[74] برخط[75] و رایگان که در اصل برای آسان کردن دسترسی به آرشیوهای تاریخهای شفاهی طراحی شده بود؛ به عنوان وسیلهای آموزشی از آن استفاده کردند تا درگیری دانشجویان با تاریخ شفاهی را در کلاسهای درسی افزایش دهند. نویسندگان، مدیر مرکز تاریخ شفاهی و خالق همسانساز فرادادههای تاریخ شفاهی، استاد گروه نویسندگی، فن بیان، و مطالعات دیجیتال[76] و یک دانشجوی سال آخر این گروه و رشته که موظف است از برنامه همسانساز فرادادههای تاریخ شفاهی استفاده و برای تاریخ شفاهی فهرستسازی کند، درباره این همکاری از منظر خود سخن میگویند. این همکاری بین آرشیو و کلاس در دانشگاه کنتاکی، یک مدل یادگیری ابتکاری و تجربی برای درگیر کردن دانشجویان کارشناسی در تفکر نقادانه و جنبههای تحقیقی کار با تاریخ شفاهی عرضه و این مقاله از تأثیرات و ظرفیت کاربردهایی از این دست در آینده بحث میکند.
بررسی رسانهها
توفان سخن میگوید، مستندی به کارگردانی دارسی ویلکینز[80]، تولید برنامه کالج منطقه دریایی لوئیزیانا[81]، محصول 2015، 59 دقیقه، با دسترسی آنلاین و رایگان در این نشانی است.
سال 2015 دهمین سالگرد توفان کاترینا و ریتا[82] و پنجمین سالگرد فاجعه نشت نفت شرکت بریتیش پترولیوم[83] است. تخریب ساحلی تأسفبار ایالت لوئیزیانا میباید برای شهروندان و قانونگذاران، مسئله باشد. ترکیب تأثیرات بالا رفتن سطح دریاها، تغییرات اقلیمی، کانالسازی و فرسایش ساحلی باعث از بین رفتن سریع سواحل لوئیزیانا شده است که بر فرهنگ پویایی که در جوامع تاریخی آن تکامل یافته و شکوفا شده، تأثیر میگذارد. در توفان سخن میگوید، دارسی ویلکینز، کارگردان، با جوانان جنوب لوئیزیانا همکاری میکند تا تأثیر فرسایش ساحلی را در سطح فردی از طریق رساندن صدای آن دسته از اعضای جامعه ثبت کند که به طور مستقیم تغییرات تخریبکننده زمین را تجربه کردهاند. این فیلم، طرح تاریخهای شفاهی تغییرات ساحلی منطقه دریای لوئیزیانا[84]، طرحی یکساله است که هدف آن ایجاد همکاری بین چهار دبیرستان ساحلی و منطقه دریای لوئیزیانا و مرکز تی. هری ویلیامز[85] در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، برای استفاده از تاریخ شفاهی به عنوان وسیلهای برای درگیر شدن با میراث جامعهشان و جمعآوری اطلاعات اولیه درباره تأثیر مستقیم نابود شدن زمینهای لوئیزیاناست. نتیجه آن لزوماً یک طرح تاریخ شفاهی صرف نیست، بلکه یک مستند پویاست که... .
- به یاد میآورم...: یک نمایش هنری درباره اهمیت محیط زیست/ توبی داسپیت[86] از دانشگاه لوئیزیانا در لافایت[87]
به یاد میآورم...: یک نمایش هنری درباره اهمیت محیط زیست، نمایشگاه سیار لایحه برنامهریزی، حفاظت و احیای تالابهای ساحلی[88]؛ وبسایت و نمایشگاه در این نشانی است.
برجستهترین طرحهای تاریخ شفاهی، تمرینهایی برای دموکراسی هستند که پویایی صداهای متنوعی که در کنار هم به صورت دیالوگ در آمدهاند و از اهمیت تاریخی و فرهنگی برخوردارند، کاوش میکنند. به یاد میآورم...: یک نمایش هنری درباره اهمیت محیط زیست، که در قالب لایحه برنامهریزی، حفاظت و احیای تالابهای ساحلی و با همکاری مرکز تی. هری ویلیامز دانشگاه ایالتی لوئیزیانا صورت پذیرفته است، میتواند الگویی برای این گونه فعالیتهای تاریخی باشد. این نمایشگاه متحرک در هفت محل در لوئیزیانا و همچنین واشنگتن حضور پیدا کرده است؛ این نمایشگاهها شامل تاریخهای شفاهی به همراه پرترههای محیط زیستی که توسط لانا لفورت[89] عکاس گرفته شدهاند و نقاشیهایی به قلم ماریان با موضوع زندگی در کنار رودخانه میسیسیپی هستند... .
سرگذشتهای نیواورلئان، لوئیزیانا، تولید مارک کیو[92] و توماس والش[93] که از رادیو دولتی نیواورلئان[94] پخش شد و در این نشانی قرار دارد.
در آوریل 2014، رادیوی دولتی نئواورلئان همکاری خود را با مجموعه تاریخی نئواورلئان[95] درباره سرگذشتهای نیواورلئان، لوئیزیانا آغاز کرد که یک مجموعه صوتی و گزیدهای از آرشیو تاریخهای شفاهی مجموعه تاریخی نئواورلئان است. طرح سرگذشت نیواورلئان[96] که توسط مارک کیو، مورخ و آرشیویست مجموعه تاریخی نئواورلئان گردآوری شده، به دنبال حفظ صداهای افرادی است که درک عمومی از تاریخ نئواورلئان را نشان داده و به آن عمق میبخشند. برنامه سرگذشتهای نیواورلئان، لوئیزیانا نمونهای از سرگذشتهایی است که توسط کیو و تهیهکننده مجموعه تاریخی نئواورلئان، توماس والش تهیه شدهاند. آنها تاکنون هفده نفر را برای این مجموعه انتخاب کردهاند که قرار است برای دسترسی دائمی عموم مردم، سرگذشتهای آنان در سایتهای رادیو دولتی نیواورلئان و مجموعه تاریخی نئواورلئان قرار گیرند. در متن معرفی سرگذشتهای نیواورلئان، لوئیزیانا در وبسایت رادیو آمده است که این مجموعه «چشماندازهای اول شخص افرادی را که به شکل دادن جامعه ما کمک کردهاند» پررنگ میکند.
ادامه دارد...
[1] Oral History Review
[2] Stephanie Gilmore
[3] Gerda Lerner
[4] Emanuel AME Church
[5] Charleston, South Carolina
[6] Rachel Dolezal
[7] Power, Politics, and Performances of Longing in Kat River
[8] Susan I. Blackbeard
[9] South African Military Journal
[10] South African Historical Journal
[11] Journal of Genocide Research
[12] SI Brodrick
[13] Bastard
[14] Kat River Settlement
[15] Jessica Taylor
[16] Samuel Proctor Oral History Program at the University of Florida
[17] Guilford Courthouse National Military Park
[18] The Robstown Migrant Labor Camp
[19] Christine Reiser Robbins
[20] Texas A&M University-Kingsville
[21] Brown University
[22] Interdisciplinary Humanities
[23] Leadership
[24] Material Culture Review
[25] The Public Historian
[26] Mark W. Robbins
[27] Del Mar College
[28] Brown University
[29] Labor History
[30] The Public Historian
[31] The Historical Journal of Massachusetts
[32] spatial turn
[33] Farm Security Administration (FSA)
[34] New Deal
برنامههای اجتماعی فرانکلین روزولت در دهه سی میلادی در ایالات متحده. م.
[35] geobiographical
[36] Blaenavon
[37] Bethan Coupland
[38] Victoria University of Wellington, New Zealand
[39] University of Exeter
[40] Brown
[41] Wales
[42] Cornwall
[43] Big Pit Coal Mining Museum
[44] South Wales
[45] Linda Shopes
[46] Palgrave Macmillan
[47] Oral History and Public Memories
[48] Cultural Sustainability program
[49] Goucher College
[50] Oral History Review
[51] Aishwarya Gautam
[52] Beyond the Tie-Dye: Counterculture in Champaign-Urbana from 1965–1975
[53] Janet H. Morford
[54] executive teacher
[55] Bates College
[56] Sarah Joy Yockey
[57] subfreshmen
[58] interns
[59] OHMS: Oral History Metadata Synchronizer
[60] Douglas A. Boyd
[61] Louie B. Nunn Center for Oral History
[62] University of Kentucky Libraries
[63] Oral History and Digital Humanities: Voice, Access, and Engagement
[64] Oral History in the Digital Age
[65] Janice W. Fernheimer
[66] Stepping into Zion: Hatzaad Harishon, Black Jews, and the Remaking of Jewish Identity (2014)
[67] Jewish Rhetorics: History, Theory, Practice
[68] J. T. Waldman
[69] America's Chosen Spirit
[70] Beth Goldstein
[71] Rachel Dixon
[72] Lexington
[73] application
[74] open source
[75] online
[76] Department of Writing, Rhetoric, and Digital Studies
[77] The Telling Tide
[78] Rebecca Cooper
[79] Lower Ninth Ward Living Museum, New Orleans, LA
[80] Darcy Wilkins
[81] Louisiana Sea Grant College Program
[82] Hurricanes Katrina and Rita
[83] British Petroleum
[84] Louisiana Sea Grant Coastal Change Oral Histories Project
[85] T. Harry Williams Center
[86] Toby Daspit
[87] University of Louisiana at Lafayette
[88] Coastal Wetlands Planning, Protection, and Restoration Act (CWPPRA)
[89] Lane Lefort
[90] NOLA Life Stories
[91] Erin Jordan
[92] Mark Cave
[93] Thomas Walsh
[94] WWNO
[95] Historic New Orleans Collection (HNOC)
[96] New Orleans Life History Project
تعداد بازدید: 5380
http://oral-history.ir/?page=post&id=6524