بیست‌‌وسوم مهر ماه برپا خواهد شد

نشست نقد و بررسی کتاب «دانش در مصاف»

مریم اسدی جعفری

21 مهر 1403


نشست نقد و بررسی کتاب «دانش در مصاف»؛ تاریخ شفاهیِ حضور جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، دوشنبه 23 مهر 1403 در مرکز فرهنگی دکتر کاظمی آشتیانی؛ وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران برگزار خواهد شد.

کتاب دانش در مصاف؛ تاریخ شفاهی حضور جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، 1402 توسط سازمان جهاد دانشگاهی تهران و به قلم سیدحمیدرضا رئوف در 430 صفحه منتشر شده است.

دکتر سید حمیدرضا رئوف، نویسنده این کتاب در گفت‌وگو با سایت تاریخ شفاهی، به تشریح محتوای «دانش در مصاف» پرداخت و گفت: «در راستای پروژه بررسی عملکرد نهادهای کشور در 8 سال دفاع مقدس، طرح پژوهشی بررسی عملکرد جهاد دانشگاهی در جنگ تحمیلی اجرا شد. جهاد دانشگاهی هم به عنوان یک نهاد بزرگ، نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس داشته است.»

وی افزود: «در این طرح پژوهشی،  نقش 9 واحد جهاد دانشگاهی در قالب 28 مصاحبه با مسئولان آن دوران، تشریح شده و اقداماتی همچون اعزام دانشجویان پزشکی و نقشه‌کشی به جبهه، کمک به بدنه مهندسی جنگ در حوزه ادوات جنگی و در حوزه علوم انسانی، همکاری در عملیات‌‌های جنگ روانی بازگو شده‌اند. در کنار مصاحبه‌ها، اسناد مرتبط نیز برای استفاده محققان و پژوهشگران در کتاب «دانش در مصاف» جای داده شده‌اند.»

نشست نقد و بررسی کتاب «دانش و مصاف» روز دوشنبه، 23 مهر 1403، ساعت ۱۴، با حضور حجت‌الاسلام سعید فخرزاده، دکتر خسرو قبادی و دکتر سید حمیدرضا رئوف، در مرکز فرهنگی دکتر کاظمی آشتیانی؛ وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران واقع درخیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، پردیس مرکزی، ضلع جنوبی ساختمان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

 



 
تعداد بازدید: 97



http://oral-history.ir/?page=post&id=12136