رونمایی از کتابی به قلم آنتونی ریچیو

تاریخ شفاهی زنان ایتالیایی‌تبار آمریکا

ترجمه: مریم شالی

27 بهمن 1394


انجمن تاریخ لیچ فیلد[1] با سخنرانی آنتونی ریچیو[2] از کتاب جدید او با عنوان «مزارع، کارخانه‌ها و خانواده‌ها: زنان ایتالیایی‌تبار آمریکا در کانکتیکات» رونمایی کرد. گردآوری این تاریخ شفاهی، بینش‌های جدیدی نسبت به تجارب زنان ایتالیایی‌تبار آمریکا ارائه می‌دهد، گفته‌هایی که از دریچه چشم زنان بیان شده‌اند.

در اوایل نیمه‌ نخست قرن بیستم، زنان ایتالیایی‌تبارآمریکا برای کار کردن به دنیا می‌آمدند. از زمانی که خیلی کوچک بودند، ٣ یا ٤ سال داشتند، از آنها انتظار می رفت که در خانه یا در مزرعه کار کنند، حتی اگر لازم شد برای کمک به خانواده، مدرسه را ترک کنند.

کتاب «مزارع، کارخانه‌ها و خانواده‌ها: زنان ایتالیایی‌تبار آمریکا در کانکتیکات» که  انتشارات سانی[3] آن را با مقدمه‌ای از مری آن مک دانلد کاردون منتشر کرده است، سندی درباره موضوع مورد نظر اثر است. زنانی که در یک جامعه محصور و پدرسالار برای رسیدن به اختیار و قدرت به عنوان زنان سخن‌گو در هیئت منصفه، کارمندان رسمی اتحادیه‌ها، ناظر و مباشر، ایستادگی و مقاومت کردند. میراث آنها در این مجموعه که داستان  فداکاری، استقامت و پشتکار است، زنده خواهد ماند. در این مجموعه، اغلب از طنز و شوخی نیز بهره گرفته شده و در عین حال، پر از شجاعت و اراده است.

آنتونی و. ریچیو در کتابخانه یادبود استرلینگ[4] در دانشگاه یل[5] به عنوان مدیر بخش مخزن فعالیت دارد. تاکنون از او کتاب‌های: تجربه ایتالیاییآمریکایی در نیوهون: تصاویر و تاریخ های شفاهی[6]، شمال بوستن: تصاویر و تاریخ‌های شفاهی یک محله ایتالیایی-آمریکایی[7]، و آشپزی با سرآشپز سیلویو، با همکاری با سیلویو سوپا و با داستان‌ها و دستورهای پخت اصیل و صحیح از کامپانیا[8] از سوی انتشارات سانی منتشر شده‌اند.

هزینه‌ شرکت در سخنرانی‌ها برای اعضای انجمن لیچ فیلد رایگان و برای کسانی که عضو نیستند ٥ دلار است. چون مکان این انجمن محدود است، پیش ثبت نام لازم است. پرداخت، هنگام ثبت نام انجام می‌پذیرد. موزه تاریخ لیچ فیلد واقع در خیابان ٧ جنوبی، لیچ فیلد، در ایالت کانکتیکات واقع است. اطلاعات بیشتر در مورد نمایشگاه‌ها و برنامه‌ها و رویدادهای دیگر در وبسایت انجمن منتشر می‌شود.

 

 


[1] Litchfield

شهری با جمعیت 8466 نفر (در سال 2010) در ایالت کانکتیکات آمریکاست. م.

[2] Anthony  V. Riccio

[3] Excelsior Editions/SUNY Press

[4] Sterling Memorial Library

[5] Yale University

[6] The Italian American Experience in New Haven: Images and Oral Histories

[7] Boston’s North End: Images and Recollections of an Italian-American Neighborhood

[8] Cooking with Chef Silvio: Stories and Authentic Recipes from Campania


رجیستر سیتی‌زن
 
تعداد بازدید: 4187



http://oral-history.ir/?page=post&id=6186