تدوین تاریخ‌شفاهی دفاع مقدس به روایت خلبانان



مسئول دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش از آغاز تدوین تاریخ‌شفاهی دفاع مقدس به روایت خلبانان این نیرو خبر داد و گفت: نیروی هوایی، زوایای ناگشوده زیادی از آن سال‌ها دارد که باید توسط پیشکسوتان و فرماندهان عالی، بیان و ثبت شوند.

امیرسرتیپ حسین چیت‌فروش، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ درباره برنامه‌های دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا در سال جدید گفت: این دفتر، روند 5 سال اخیر خود در زمینه تدوین تاریخ‌نگاری جنگ و نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس را ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به انتشار 7 عنوان کتاب توسط دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نهاجا در سال گذشته، ادامه داد: اخیرا" تدوین تاریخ‌‌‌شفاهی خلبانان نیروی هوایی ارتش را آغاز کرده‌ایم تا نقش نهاجا در مقاطع مختلف جنگ، به تصویر کشیده شود.

مسئول دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش، با تاکید بر لزوم انتقال تجربیات خلبانان نهاجا در طول عملیات‌های دوران دفاع‌مقدس، تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش، زوایای پنهان زیادی از آن سال‌ها دارد که باید توسط پیشکسوتان و فرماندهان عالی نهاجا، بیان و ثبت و ضبط شوند.

چیت‌فروش از آماده شدن 9 مجلد از مجموعه کتاب‌های "روزشمار نیروی هوایی ارتش در دفاع‌مقدس" خبر داد و گفت: امیدواریم که تدوین این مجموعه، تا پایان امسال به اتمام برسد.

"از تبار آسمان" نوشته شمسی خسروی، ‍"بر ب‍ل‍ن‍دای‌ س‍پ‍ه‍ر: ب‍ر اس‍اس‌ خ‍اطرات‌ خ‍ل‍ب‍ان‍ان‌ ن‍ی‍روی‌ ه‍وایی ارتش" ب‍ه‌ ک‍وش‍ش‌ ح‍ک‍م‍ت‌ ق‍اض‍ی‌م‍ی‍رس‍ع‍ی‍د و "خطرات و خاطرات آسمانی‌ها" اثر مهرداد نصرتی، برخی از کتاب‌های چاپ شده در نیروی هوایی ارتش‌اند.

خبرنگار : مریم اسدی جعفری


خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)
 
تعداد بازدید: 4415



http://oral-history.ir/?page=post&id=2790