تدوین خاطرات دفاع مقدس 200 فرمانده آغاز شد



خاطرات 200 تن از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، به همت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس، تدوین و منتشر خواهند شد. نگارش خاطرات 5 تن از فرماندهان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این پروژه حوزه تاریخ‌شفاهی جنگ، از اواخر سال 1388 و با مشارکت جمعی از راویان، نویسندگان و محققان دفاع‌مقدس آغاز شده است.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع‌مقدس سعی کرده که تدوین خاطرات هر فرمانده را به راوی مخصوص وی در هر عملیات بسپارد تا استناد و تسلط بر موضوع اثر حفظ شود. چون راویان فرماندهان در هر عملیات، متفاوت بوده‌اند.

این هدایت‌گران دفاع مقدس از میان فرماندهان قرارگاه‌ها تا سطوح فرماندهان لشکرها و حوزه‌های پشتیبانی و رزم سپاه پاسداران انتخاب شده‌اند. پروژه تدوین خاطرات و تاریخ شفاهی این 200 فرمانده عالی رتبه سپاه، حدود 5 سال به طول خواهد انجامید.

در حال حاضر، ضبط و تدوین خاطرات 5 تن از فرماندهان آغاز شده که از جمله آن‌ها می‌توان به سرداران "احمد غلام‌پور"، فرمانده قرارگاه کربلا و "احمد رستگارپناه"، یکی از فرماندهان قرارگاه عملیاتی شمال غرب سپاه پاسداران اشاره کرد.

خبرنگار : مریم اسدی جعفری


خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)
 
تعداد بازدید: 3647



http://oral-history.ir/?page=post&id=2787