"ادبیات انقلاب"، اولویت مراکز استانی حوزه‌هنری در سال 90



گردهمایی مسوولان دفترهای مطالعات و ادبیات پایداری حوزه‌های هنری بهار 90 برپا خواهد شد.

حسین نصرالله زنجانی، مسوول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل استان‌های حوزه‌هنری، آموزش و تقویت نویسندگان و توجه به ادبیات انقلاب اسلامی را به عنوان اولویت‌های این دفتر در سال 1390 اعلام کرد.
حسین نصرالله زنجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به تببین عملکرد دفتر مطالعات و ادبیات پایداری اداره کل استان‌های حوزه هنری در سال 89 پرداخت و اظهار داشت: این دفترها در تمام استان‌ها فعال شده‌اند. مسوولان دفاتر مطالعات و ادبیات پایداری، از میان نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس انتخاب شده‌اند و اغلب آن‌ها صاحب تالیفاتی در این عرصه هستند.

وی تصریح کرد: گردهمایی مسوولان دفترهای مطالعات و ادبیات پایداری حوزه‌های هنری سراسر کشور در نخستین فصل سال 1390 برپا و برنامه‌های پیش‌رو تبیین خواهند شد.

نویسنده کتاب "مزد مقاومت" خاطرنشان کرد: آموزش و تقویت نویسندگان و توجه به ادبیات انقلاب اسلامی، جزء اولویت‌های دفتر مطالعات و ادبیات پایداری در سال 1390 قرار خواهند گرفت.

زنجانی با اشاره به تدوین و انتشار حدود 60 عنوان کتاب در مراکز حوزه‌هنری در سال 1389 با موضوع‌های انقلاب و جنگ، خاطرنشان کرد: غالب این کتاب‌ها به دوران دفاع‌مقدس پرداخته‌اند و اکثر آثار در قالب تاریخ‌شفاهی و خاطرات نوشته شده‌اند.

خبرنگار : مریم اسدی جعفری


خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)
 
تعداد بازدید: 3943



http://oral-history.ir/?page=post&id=2766