"حدیث صبر و ایثار"


خاطرات "سلام‌الله کاظم‌خانی" از دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق در کتابی با عنوان "حدیث صبر و ایثار" تدوین و توسط انتشارات اندیشه زرین منتشر شده است. کاظم‌خانی در حال حاضر، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان آبیک را برعهده دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ابتدای "حدیث صبر و ایثار" ماجرای اسیر شدن کاظم‌خانی، نحوه بازجویی نیروهای بعثی عراق از وی، برخورد آن‌ها با اسرا و وضعیت اردوگاه‌ها تبیین شده‌اند.

راوی خاطرات سعی کرده روایت کاملی از محل اسارت خود و حوادث ارایه کند و توصیف برپایی مراسم عزاداری در ماه‌های محرم و رمضان، وضعیت اسرا در زمان پذیرش آتش‌بس و پس از آن و شنیدن خبر رحلت امام‌خمینی(ره) از آن جمله‌اند.

کتاب "حدیث صبر و ایثار" در قطع رقعی و 80 صفحه، با شمارگان 2 هزار نسخه و بهای 15 هزار ریال، به همت انتشارات اندیشه زرین وارد بازار نشر شده است.

سلام‌‌الله کاظم‌خانی، اسفند سال 1360 برای اولین بار در جبهه‌های دفاع مقدس حاضر شد و بیست‌ودوم فروردین سال 1366 در عملیات کربلای 8 و منطقه شلمچه،‌ به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

او پس از تحمل سه سال و نیم اسارت در اردوگاه شماره 11 تکریت، روز پنجم شهریور سال 1369 به ایران بازگشت و در آموزش و پرورش شهرستان آبیک مشغول به کار شد. وی در حال حاضر، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهرستان را برعهده دارد.


خبرگزاری کتاب ایران (IBNA)
 
تعداد بازدید: 4247



http://oral-history.ir/?page=post&id=1713