تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید دکتر سید رضا پاک‌نژاد

-


سعید غیاثی ندوشن در کتاب "تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید دکتر سید رضا پاک نژاد" به شرح حوادث کودکی تا شهادت وی پرداخته است. این اثر توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، "تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید دکتر سید رضا پاک نژاد" در 7 فصل؛ پیشینه خانوادگی و تولد، تحصیلات مقدماتی و ازدواج، حیات علمی، خدمات اجتماعی و فرهنگی، مبارزات سیاسی، شهادت و ویژگی‌های اخلاقی تدوین شده است.

این اثر در برگیرنده یازده سند است. گزارش‌های ساواک از نقش شهید پاک‌نژاد به عنوان بازوی اجرایی شهید آیت‌الله شیخ محمد صدوقی و رییس انجمن ضدبهائیت، از جمله این اسنادند. همچنین در صفحه 191، کتابشناسی شهید پاک‌نژاد آورده شده است.

کتاب "تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات شهید دکتر سید رضا پاک نژاد" در قطع رقعی و 252 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه و بهای 25 هزار ریال، توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

شهید پاک‌نژاد در فروردین سال 1303 متولد شد و در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، در کنار شهید آیت‌الله صدوقی، رهبری جریان مبارزات مردمی را در استان یزد بر عهده داشتند

وی در حادثه هفتم تیر سال 1360 و در پی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، همراه آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و جمعی از نمایندگان مردم و دست‌اندرکاران امور کشور، به شهادت رسید.

 


خبرگزاری کتاب ایران" ایبنا "
 
تعداد بازدید: 5336



http://oral-history.ir/?page=post&id=1668