چون پنجره سوی آسمان باز شدی

-


بیست و ششمین جلد از مجموعه کتاب‌های "پیک افتخار" با عنوان "چون پنجره سوی آسمان باز شدی" و خاطراتی از امیر سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی، توسط انتشارات "کتاب مسافر" منتشر شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، "چون پنجره سوی آسمان باز شدی" به سفارش ستاد "آیه‌های ایثار و تلاش" تهیه و شامل 41 خاطره گردآوری شده توسط حسین زکریایی درباره امیرسرلشکر شهید مسعود منفردنیاکی (1308 ـ 1364)، از زبان ملحیه صفربیگلو (همسر شهید)، حسین حسنی سعدی، عباس میرزایی، حسین خرسندی، محمدباقر نیکخواه، حشمت حسن‌زاده، عبدالحسین والی‌زاده و دیگر همرزمان این سردار شهید است.

برای تدوین این اثر از کتاب‌ "هجرت به فطرت" و مصاحبه با خانواده و همرزمان شهید استفاده شده است.

مسعود منفرد نیاکی، در سال 1359 فرمانده لشکر 88 زرهی و در سال 1360 فرمانده لشکر 92 زرهی خوزستان شد.

وی همچنین فرمانده قرارگاه فتح در عملیات‌های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس و رمضان بود و در سال 1363 جانشینی اداره سوم سماجا (ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران) را بر عهده گرفت.

مسعود منفرد نیاکی در تاریخ چهارم مرداد سال 1364 به عنوان ناظر آموزش در رزمایش لشکر 58 تکاور ذوالفقار که در وضعیت واقعی جنگی اجرا شد، به شهادت رسید.

بیست و ششمین اثر از مجموعه کتاب‌های "پیک افتخار" با عنوان "چون پنجره سوی آسمان باز شدی"، در قطع پالتویی و 48 صفحه و برای استفاده شهروندان و مسافران در مترو تهران، توسط نشر "کتاب مسافر" منتشر شده است.

 



 
تعداد بازدید: 5615



http://oral-history.ir/?page=post&id=1667